Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.02.2015 23:08 - УСПЕШЕН ДИЗАЙНЕР ЗА КРИЗИТЕ, ПАРИТЕ И СВОЯ ОПИТ В БИЗНЕСА
Автор: floreal Категория: Бизнес   
Прочетен: 1242 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 21.07.2016 10:01


Игор Козлов е успешен дизайнер, работи с крупни промишлени компании, нарича парите "хартийки", не вярва в банковата система и планира да отиде на село, за да обучава бъдещи агрономи. В интервю за "Бизнес Online" той разказва за рекламния пазар и за това как заработва пари.




"Единствената невъзпроизводима технология - това е идеята"


Опита му в рекламата е от 90-те, когато се занимава с полиграфия, сувенири и позициониране. Концептуално "Бренд -ателие" възниква тогава. Проектът за дистанционен офис стартира през 2005 г. със същото име.



Колко струваше този проект и каква пазарна ниша запълни?



Малки разходи за хостинг и сървис обслужване в размер на 25000 рубли. Аз се заех със стартовото позициониране. Нуждите са огромни. Наши потенциални клиенти са 90% от руските предприятия. Нематериалните активи, към които се отнася името на фирмата, фирмения знак, уникалното позициониране са регистрирани.



Това означава, че нямате физически офис?

В действителност имам, но го давам под наем за друг бизнес. Офиса е за хората от социалката... Поръчителят при мен има гаранции. На него не му е необходим офис, за него са важни качеството и разумната цена. Още повече, че при щатния дизайнер са възможни повторения, а при фрийлансърите винаги има свежи идеи. В "Бренд-ателие" аз създавам цялата идеология и екскизи, а за техническото изпълнение наемам специалисти, в зависимост от ситуацията. Когато избирах моите близки сътрудници, настоявах всеки от тях да се регистрира като ИП / Индивидуален предприемач/. Аз също съм ИП.



Близкия кръг? Колко души включва това?



Пет. Това е мозъчния тръст, мои ученици и бивши работници. Те работят както в Русия, така и в чужбина. Периодично привличам много сътрудници - при всеки проект създавам временен творчески колектив, в който понякога работят повече от 20 души. Над проекта за медийното представяне на "Татнефт" през 2005 г. работиха повече от 50 специалиста. Такава система позволява да се създава екстра класа услуга, запазвайки пълна мобилност. Отлични специалисти, привлечени при поръчка дават качество и бързина на изпълнението. Най-често обаче колектива се състои от 2-3 души.



Поръчителите нормално ли възприемат дистанционното сътрудничество?


Дори не се налага да ги убеждавам. "Трябва ми това и това. Колко ще струва?" Примерно така. Русия вече се научи да работи дистанциооно, не усвои само онлайн заплащането.



В какво е спецификата на Вашите услуги?

Моят бизнес е уникален с това, че е невъзможно да бъде автоматизиран. Това е персонална работа, непрекъснато си в контакт с поръчителя. Аз го подготвям за рекламното представяне, за което е необходимо ясно формиране на критериите за построяване на бизнеса. Аз не давам съвети, само задавам въпроси. Ние формираме идеята на бизнеса, а след това мисията, в името на която клиента ще работи. След като той потвърди своето съгласие аз подготвям първичния набор от информационни инструменти за успешна поява на пазара: име, фирмен знак, сайт и т.н.



С какво се отличавате от останалите?

"Бренд-ателие" прави три уникални търговски предложения. Първо, имам лична технология за изготвяне на фирмен знак за едно денонощие. Второто ни предимство са услуги в режим форс - мажор. Зная как се прави това и получавам отлични резултати  И трето, порядъчност. Не се усмихвайте. Нито веднъж не съм мамил. И още, имаме такава оригинална опция, като "анонимна разработка". Клиентите понякога молят да не афишираме своето авторство, може би за да кажат, че всичко е изготвено някъде в чужбина, с което да повишат престижа на своята марка. Тъй като нямам право да поставя това в портфолиото си, за това те заплащат двойна цена. 



Каква е цената на услугите?


45000 р. средно, като тавана е три милиона. Но голямата сума предполага дълъг контракт, а аз не мога да работя над проект, който става рутинен. В такъв случай, разделям работата на етапи и предпочитам да я възложа на моите ученици.



"Най-стабилния бизнес е този, който се основава на нуждата - това е единствената застраховка от кризите"



В света днес 70% от рекламата се пада на каталозите. Най-опитните, много предвидливо се ориентираха към интернет. Буквално за 2 г. бизнеса у нас премина от интернет визитки към интернет-магазини. остава ни само да преминем към електронно заплащане.



Какви ресурси са необходими, за да се появиш на пазара, в качеството на играч?


Може без капитал - със собственоръчно изработен сайт. Ако го обновявате, за около полувин година той ще заработи. Ако в него вложите пари и време, ще заработи за месец. Специалистът няма нужда от нищо - той може да позиционира себе си както желае с минимални средства. Главногто вложение в нашия бизнес е идеята. Нас, които работим от дома не можеш да ни отстраниш от седлото, а и няма какво да затвориш, освен входната врата.



А Вие защо нямате бизнес, който се основава на нуждата?

Имам, но в зародиш. До три години планирам напълно да се откажа от обичайната си дейност и да започна съвършенно нов бизнес. Искам да кажа, че основа на разцвета на Русия - това е науката и производството на зърно, месо, мляко, вода. Между впрочем, преди 100 години, през 1913 г. Русия е продавала масло за сума, по-голяма от тази, която получаваме ежегодно от продажба на нефт.


"Професионалистът точно знае своята цена"



Излиза, че днес имате два бизнеса, единия в зародиш?


Да, но бих казал, че у мен те са 460, тъй като с всеки предприемач-клиент аз преживявам голяма част от живота си. Но днес ми се иска да понижа своята бизнес активност. Вече ми се иска да живея за семейството, за децата си. Струва ми се, че до 50 г. човек може да работи на износ, а след това се налага да акумулираш енергия. Планирам да отида на село. "Бренд- ателие" ще остане в категорията удоволствия, а аз ще се преориентирам към друг бизнес, с който ще се занимавам без да влагам душата си.



Как се отнасяте към парите, лесно ги печелите...


Аз умея да продавам. Преди време с един партньор се съревновавахме кой по-бързо и за каква сума ще сключи сделка. Моят рекорд  - преговори, ценово предложение, сметката и заплащането отнеха 5 часа. Сумата на контракта  бе 30 000 долара, поръчител - руско-германския СП "Петрокам".



Вие също така преподавате във ВУЗ?


От 2007 г. аз съм доцент в Камския институт по изкуства и дизайн. Преподаването също е мое хоби. В Челнах сега не по-малко от 10 предприятия се ръководят от мои ученици.



Вие издадохте книга за търговските знаци - възнамерявате ли да продължите тази практика?


Да, планирам да напиша книга за гадание по търговските марки. "Гадание" разбира се е комерсиалното название, но ако бъдем сериозни, това е тълкуване на символиката и емблематиката в корпоративния логотип. Много ръководители дори не подозират какво крие техния фирмен знак. За това ще бъде и моята нова книга.



Дайте три съвета за успех в бизнеса:

Ако се боиш, не го прави, ако го правиш - не се бой, ако си го направил - не съжалявай. Помни, че можеш да изработиш толкова пари, колкото поискаш, но името е само едно. Вярвай в себе си. Ако си уверен в ибраното направление, почукай на стената и скоро в нея ще се отвори тайна врата.



Влас Мыско


Източник: www.busness-gazeta,ru




Темата интернет--бизнес е постоянно застъпена в този блог. Може да научите още тук.





Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: floreal
Категория: Други
Прочетен: 1195628
Постинги: 144
Коментари: 61
Гласове: 705
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031