Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.02.2015 23:08 - КАК ДА СЪЗДАДЕШ БИЗНЕС ОТ БЛОГ ЗА ХЕНДМЕЙД
Автор: floreal Категория: Бизнес   
Прочетен: 2284 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 30.07.2016 22:50

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
През 2009 г. Саша (истинско име Александра Федяева) открива първия в Русия секънд-хенд интернет-магазин "Втора улица" с блог към сайта, където може да прочетеш за мода, тенденции, да споделиш фотографии или идеи. Достигайки 15 000 посетители на ден, той се превръща в самостоятелен бизнес проект, в който инвестира един от известните на пазара бизнес-ангели Аркадий Морейнис.

Саша пристига в Москва преди около 10 години с твърдото желание да стане дизайнер на облекла, но пазара я разочарова. Решава да започне да пише за това от което разбира най-много - мода. В началото сътрудничи на няколко издания като фрийлансър, а по-късно създава хенд-мейд интернет-магазин. За да привлече вниманието на посетителите на сайта се появява блог за мода, стилни дрехи и тренд.

Признава, че не се е замисляла да оформи блога като самостоятелен проект. Но в един момент се оказава, че читателите, желаещи да споделят идеи са много. Пощата й прелива от писма, и тя решава да даде възможност на всеки да пише и публикува в блога.

Функционира алтернативна система за филтриране на нежелан контент - гласовете на посетителите. Ако се появи реклама, този пост бива незабавно изтрит. 

Днес 10 % от контента на "Втора улица" е творчество на посетители и техни онлайн уроци. Голяма част са идеи, заимствани от известни дизайнери. Блогът се издържа от реклама.


Появяват се няколко потенциални инвеститори. Пристигнало предложение с изгодни условия на известно име в бизнеса.

"Отидох да подписвам документите, дадоха ми съвсем други листи с много по-неизгодни за мен условия. Изплаших се и помислих, че ако такъв човек не се свени да мами, то аз навярно нямам достатъчен опит да се свързвам с инвеститори и към следващи предложения се отнасях с изключително внимание."

До момента, когато предложение за сътрудничество й прави директора на "Главстарт" Аркадий Морейнис. Тя не знае как точно известния бизнес-ангел я открива.

Преговорите продължават няколко месеца, срещат се многократно и най-докрая се договарят за инвестициите.

По думите на Морейнис привлича го динамиката на проекта и ръста на аудиторията."Tова е много по-интересно от абстрактна идея с много неизвестни. При това градската креативност става модерна. Хората искат да създадат нещо със собствените си ръце. Западният опит показва, че подобни проекти се развивет. Аналог на "Втора улица" е Brut.co, който привлича 6 млн.

Скоро "Втора улица" ще престане да бъде просто сайт с блог. Морейнис има глобални планове. По негови думи е необходим редизайн и работа над спецпроекта за привличане на рекламодатели. 


Полина Скойбеда

/превод/
journal.dasreda.ru





Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: floreal
Категория: Други
Прочетен: 1196557
Постинги: 144
Коментари: 61
Гласове: 705
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930